מחירים של חנויות וירטואליות

כאשר מציעים לכם דיל כמו "חנות וירטואלית ב 99 ש"ח לחודש", עליכם לקחת בחשבון את הנתונים הבאים:

  • האם יש התחייבות ולכמה זמן ? יכול להיות שהמחיר מפתה אבל בטווח הארוך אתם משלמים יותר. לא רק זאת, ייתכן שלאחר שנה החנות הוירטואלית כבר לא תתמוך במוצרים חדשים שיוצאים לשוק.
  • מה מציעים לכם במסגרת החנות הוירטואלית ? האם אתם יכולים לייצא את המוצרים אם ברצונכם לעבור ? כדאי לערוך השוואה בין חנויות. הרבה מאוד חנויות וירטואליות מציעות מינימום אפשרויות במסגרת הגדרות החנות, מה שיגביל אתכם בהמשך.

חנות וירטואלית קוד פתוח או מערכת גנרית ?

יש כיום הרבה מאוד חברות המציעות לחכור חנות וירטואלית בתוך המערכת הסגורה שלהם. מצד שני יש אופציות של התקנת חנויות וירטואליות חינמיות על גבי מערכות ניהול תוכן בקוד פתוח כמו וירטומארט שבנויה על גבי ג'ומלה ועוד. אז מה עדיף ?
אם בוחרים בחנות וירטואלית של חברה עם מערכת גנרית כדאי מאוד לבדוק קודם את הדברים הבאים:
1. מה קורה כאשר רוצים לעזוב את החברה ? האם ניתן לייצא את הנתונים מהחנות ?
2. מה רמת האבטחה של החנות ? האם החברה מציעה אבטחת של חנות שעומדת בתקנים בינלאומיים מפני פריצות ?

3. מה אפשרויות עיצוב החנות ? האם יש לכם הרבה חופש בבחירה ושינוי החנות או שנותנים לכם לבחור עיצוב מבין מספר עיצובים פשוטים ובנאליים. הרבה פעמים יש הגבלה על יכולת העיצוב והחנות בסוף נראית כמו הרבה חנויות אחרות ואין בה שום ייחוד. נתקלנו בתופעה הזאת הרבה מאוד. וכאשר אתם רוצים לשנות את העיצוב או להכניס בו טאצ' מיוחד אתם נדרשים לשלם תוספת מאוד גבוהה או שאתם נתקלים בקיר ונאמר לכם שאי אפשר לעצב את החנות מעבר למה שאתם מקבלים.
היתרון של חנויות וירטואליות על גבי מערכת קוד פתוח הוא שאפשר תמיד להכנס לתוך הקוד ולשנות את העיצוב בקלות. זה אולי יכול להוות חסרון במקרה ויש לכם בונה אתרים שלא יודע מה הוא עושה.
4.יתרון נוסף של חנות ויטואלית בקוד פתוח הוא שניתן תמיד להעביר אותה בין שירותי אירוח אתרים. האתרים הללו מוכרים על ידי רוב שירותי אירוח אתרים וההתקנה שלהם יחסית מהירה ופשוטה. בחברות עם חנויות וירטואליות בקוד סגור ברוב המקרים לא ניתן להעביר אותם למקום אחר וגם לא יתנו לכם. זה חסרון רציני במקרה ואתם לא מרוצים מהחברה שנותנת לכם את השירות ואתם עלולים למצוא את עצמכם בנקודת ההתחלה, ללא חנות ועם צורך לשלם למישהו שיבנה אותה מחדש.

 5. קידום אתרים – SEO. חשוב ביותר ! האתר\חנות שלכם תעלה לרשת ומיד צריכה להתחיל להתחרות בחנויות וירטואליות אחרות על דירוג במנועי החיפוש. וודאו שהמערכת שאתם בוחרים ערוכה לאופטומיזציה למנועי חיפוש. למשל: האם לתמונות המוצרים את תגיות alt המכילות את שם המוצר. האם כתובות הדפים מעוברתות כמו שצריך. האם יש שימוש נכון של תגיות H1,H2, H3 וכו. אלה דברים מאוד חשובים שבסופו של דבר יכריעו האם יגיעו גולשים\קונים לחנות הוירטואלית שלכם.

6. תוספים – בדקו מה התוספים שניתן להוסיף למערכת ומה העלויות שלהם. לחנות וירטואלית יש תוספים בסיסיים שתצטרכו ולא תמיד באים בנויים במערכת, לדוגמא: מערכת לניהול באנרים או מבצעים, אפשרות ליצירת קופונים וניהול קופונים, תצוגת מוצרים נבחרים, הוספת שיטות סליקה. בדרך כלל לחנויות וירטואליות שנבנות בקוד פתוח יש הרבה יותר אפשרויות להתקנת תוספים והפיתוח שלהם לא פוסק.

 לדמו של חנות וירטואלית מסוג וירטומארט

 חנות וירטואלית קוד פתוח – אפשרויות

 ניתן שתי אפשרויות של חנויות וירטואליות קוד פתוח שפותחו לשימוש במערכת CMS מסוג ג'ומלה.

 וירטומארט – Virtuemart

חנות ותיקה יחסית, פותחה עבור ג'ומלה 1.5 (גרסה וירטומארט 1) במקור והמשיכה איתה הלאה לג'ומלה גרסה 2.5 (וירטומארט 2)

לוירטומארט קהילת מפתחים גדולה, פורום פעיל ועשרות תוספים שמרחיבים את האפשרויות שלה כחנות להרבה כיוונים מעניינים.

דוגמאות של תוספים והרחבות של וירטומארט: אין ספור תבניות (גם עם תמיכה ב RTL), רכיב קטלוגי, רכיב קנייה בדף אחד (onepage checkout), תמיכה בריבוי שפות ומטבעות, רכיבי Affiliate, רכיב עם ריבוי חנויות תחת חנות ראשית, תמיכה ב API של משלוחים (Fedex וכו), חנויות לניידים.

אנחנו בחובזה פיתחנו מספר רכיבים עבור וירטומארט, בין היתר רכיב למכירת ספרים מוצפנים, הרחבות תשלום (טרנזילה, פייפאל ועוד)

חסרון רציני כיום בבחירת חנות וירטואלית מסוג וירטומארט – אין לה עדיין גרסה שניתן להתקין על ג'ומלה 3, המפתחים מדברים על תקופת אביב 2014 ליציאה של גרסת בטא.

 virtuemart-screens

היקהשופ – Hikashop

היקה-שופ היא חנות וירטואלית צעירה יחסית ותוספת לה כיום קהל מפתחים הולך וגדל.

כנראה משום שהיא הקדימה לתמוך בגרסה ג'ומלה 3.

אמנם להיקהשופ פחות אפשרויות מוירטומארט אך היא בנויה טוב, יש לה לא מעט הרחבות ופורום תמיכה פעיל ומגיב. הם נותנים מענה לכל תקלה שעולה.

להיקהשופ גרסה חינמית וגרסת PRO שעולה כסף ונותנת מעט יותר אפשרויות למנהל החנות.

גם להיקהשופ פיתחנו תוסף לסליקה מול טרנזילה ויש לה תמיכה ב RTL ובעברית.

שני יתרונות ברורים לחנות זאת – היא בנויה עם תמיכה ב Bootstrap שנותנת לה אפשרויות תצוגה טובות (גם עבור מכשירים ניידים)
בנוסף, יש לה מערכת ניהול checkout אינטואיטיבית שמאפשרת במספר לחיצות לתכנן את אופן וסדר הזרימה של התשלום בחנות (הרשמה\התחברות\סל קניות\תשלום)

hikashop היקהשופ

שתף

פוסטים קשורים

img

בניית אתרים ואפליקציות עבור מחשוב לביש. מה צופן לנו העתיד ?

לאחר מהפכת הסמארטפונים בסוף העשור הראשון ...
פיתוח אתרים ריספונסיביים

פיתוח אתרים ריספונסיביים

אחד הדברים היותר מאתגרים הו...

תגובות