אחד הדברים היותר מאתגרים הוא לעשות סימולציה של צפייה באתרים עבור סוגים שונים של מסכים\ מכשירים כאשר מפתחים אתרים שאמורים להיות ריספונסיביים, במיוחד כאשר עולם המכשירים הניידם נותן אפשרויות טאצ' שאין במסכים רגילים.
להלן מספר פתרונות להדמייה של אתרים בסוגים שונים של מסכים, ברזולוציות שונות ובאוריינטציה משתנה:

פתרונות וובים:

פתרונות וובים להדמייה ריספונסיבית הם פתרונות חלקיים משום שהאתר לא תמיד יטען בצורה שבה מערכת ההפעלה תציג את האתר, אבל זה פתרון נוח לתחילת הפיתוח משום שהוא מאפשר טעינה מהירה של האתר וגישה דרך הדפדפן.

1. Ripple emulator – תוסף כרום שנותן מגוון רחב של מערכות הפעלה ורזולוציות מסך. יש לו חסרון בכך שהוא לא מציג מסכים של אנדרואיד ואייפון בצורה המדוייקת שלהם.

2. Manymo – אמולטור לאנדואיד ברזולוציות שונות. ההדמיה כאן כבר יותר אמיתית משום שהיא מעלה ממשק אמיתי של אנדרואיד לתוך הדפדפן. החסרון כאן הוא שיש צורך בהרשמה והשימוש בו אינו חינמי.

פתרונות תוכנה:

1. AVG manager – android virtual device manager – תוכנה לטעינת אמולטורים של אנדרואיד. כאן אנו כבר מקבלים אמולטור של מערכת ההפעלה של אנדרואיד עם האפשרות לצפות באתר דרך מערכת ההפעלה עצמה. זה כבר יתן את תוצאת הצפייה באתר אחד לאחד בגרסאות שונות וברזולוציות שונות. החסרון הוא שיש לבצע התקנה מקומית במחשב והתוכנה גם משתמשת בלא מעט משאבים כך שמהירות התגובה של מערכת ההפעלה תלויה בכמות הזכרון הדינמי שבמחשב שלכם.כמו כן אין בכרום עבור אנדרואיד כלי פיתוח ויש לבצע התקנה מסובכת יותר של כלי לצפייה מרחוק באמולטור כדי לדבאג את האתר דרך האמולטור הזה.

2.  Microsoft Webmatrix – כלי פיתוח קל משקל מבית מיקרוסופט המאפשר התקנה של תוספים של אמולטורים עבור windows phone, אייפון ואייפד.
זהו כלי קל מאוד לשימוש ונותן פתרון מאוד יפה לאמולטורים עבור המכשירים הנ"ל. החסרון הוא שכדי לפתוח את כלי הפיתוח המובנה של הדפדפנים (עבור דיבאג של CSS) צריך לרכוש את גרסת ה PRO.

צפייה במכשיר עצמו: אין תחליף כמובן לצפייה באתר דרך המכשיר עצמו. הוא נותן את חווית המשתמש המלאה וברור שלא יהיו גליצ'ים בהדמייה של האתר דרך אמולטור.

לסיכום, שילוב של עבודה עם כל הכלים שהוזכרו כאן יכול לתת פתרון מקיף לפיתוח CSS ריספונסיבי. שילוב של הכלים גם יכול לתת לפעמים אפשרות להבחין בבאגים שאחד הכלים לא דימה עבור הצפייה במכשיר.

שתף

פוסטים קשורים

img

בניית אתרים ואפליקציות עבור מחשוב לביש. מה צופן לנו העתיד ?

לאחר מהפכת הסמארטפונים בסוף העשור הראשון ...
שיעורים פרטיים בבניית אתרים

שיעורים פרטיים בבניית אתרים

בחובזה אנו מציעים שיעורים פ...
סימני שאלה בעברית בשאילתה לבסיס נתונים

סימני שאלה בעברית בשאילתה לבסיס נתונים

כתבתם פעם שאילתה לבסיס נתונ...

תגובות